Leren met een iPad

Om tot gepersonaliseerd leren te komen maken we gebruik van iPads bij rekenen, begrijpend lezen, Engels, aardrijkskunde, geschiedenis en biologie. Met de iPads als hulpmiddel, kunnen kinderen de lesstof op eigen niveau en in eigen tempo eigen maken. De leerkracht heeft steeds meer de rol van coach in plaats van lesgever.

Een iPad bestellen in de 'Educatie store'

U kunt een iPad aanschaffen met korting, 3 jaar garantie en een gratis beschermhoes (alleen in de kleur zwart). Het instapmodel iPad kost €340,- U bestelt in de Educatie Store webshop en rekent direct af met iDeal. De iPad en beschermhoes worden bij u thuis afgeleverd.

De iPad kunt u bestellen via de Educatie Store. Klik hier om naar de webshop te gaan.

Gebruik maken van een betalingsregeling

In de volgende gevallen kunt u gebruik maken van een betalingsregeling:

  1. U wilt gebruik maken van de participatieregeling/participatiewebshop
  2. U wilt in termijnen betalen per automatische incasso
  3. U heeft 3 of meer kinderen op school (vanaf de 3e iPad is de prijs €100,-)

U dient aan de schooldirecteur aan te geven dat u gebruik wilt maken van een regeling.

Er zijn de volgende regelingen:

  1. Betaling door middel van de participatieregeling/participatiewebshop
    De schooldirecteur laat u de huurkoopovereenkomst invullen.
    U dient vervolgens de iPad zelf te bestellen via de Educatie store. De iPad en beschermhoes worden bij u thuis afgeleverd.
    De factuur ontvangt u eenmalig via e-mail. U dient te betalen door de bedragen zelf over te maken, of te betalen uit de participatie-regeling/participatiewebshop. U mag betalen in 4 termijnen van €85,-, maar alle termijnen moeten wel betaald zijn aan het einde van groep 8. Hier dient u zelf voor te zorgen.
  2. Betaling in (maximaal) 4 termijnen per automatische incasso
    De schooldirecteur laat u de huurkoopovereenkomst invullen.
    U dient vervolgens de iPad zelf te bestellen via de Educatie store. De iPad en beschermhoes worden bij u thuis afgeleverd.
    De verschuldigde bedragen worden van uw rekening geïncasseerd. U betaalt of ineens of in 2, 3 of 4 termijnen. Het aantal termijnen is afhankelijk van de groep waarin uw kind zit.
  3. U heeft 3 of meer kinderen op school
    U vraagt aan de schooldirecteur een kortingscode. Voor de eerste 2 iPads betaalt u de normale prijs van €340,- per stuk, vanaf de 3e iPad is de prijs €100,- per stuk. U kunt de iPads bestellen in de Educatiestore. U dient bij het bestellen de kortingscode te gebruiken en het bedrag direct af te rekenen mbv iDeal.

Betaaldata / incassodata

De incassodata/facturatiedata zijn 3 oktober, 3 januari, 3 april of 3 juli. De volgende termijn wordt steeds een jaar later geïncasseerd. De eerste betaaldatum is aan het begin van het kwartaal, volgend op de levering van de iPad. Als de iPad in de laatste 2 weken van een kwartaal is geleverd dan schuift de eerste incasso een kwartaal op.

In hoeveel termijnen kan ik betalen?

U betaalt of ineens of in 2, 3 of 4 termijnen. Het aantal termijnen is afhankelijk van de groep waarin uw kind zit:

  • Zit uw kind in groep 8, dan kunt u alleen in 1 termijn van €340,- betalen.

  • Zit uw kind in groep 7, dan kunt u in 1 of 2 (jaarlijkse) termijnen van €170,- betalen

  • Zit uw kind in groep 6, dan kunt u in 1, 2 of 3 (jaarlijkse) termijnen van €113,33 betalen

  • Zit uw kind in groep 5 of lager, dan kunt u in 1, 2, 3 of 4 (jaarlijkse) termijnen van €85,- betalen

  • Wilt u echter door middel van de participatiewebshop/regeling betalen? Dan zijn de termijnen altijd 4 maal €85,-. Deze bedragen betaalt u uit de participatiewebshop/regeling of maakt u zelf over. Alle termijnen dient u betaalt te hebben tegen het einde van groep 8. Hier dient u zelf op te letten, u ontvangt namelijk maar eenmalig een factuur per email.

U vindt bovenstaande keuzes terug in de huurkoopovereenkomst en in het bestelformulier in de Educatiestore.

Een iPad in gebruik nemen

Om een iPad op school te kunnen gebruiken moet u de iPad aanmelden bij het beheersysteem van de school. Dat doet u door één van de onderstaande handleidingen te volgen:

Ik heb een probleem of een vraag

U dient uw iPadprobleem te melden in ons Helpdesk systeem. De link vindt u onderaan. Leest u eerst onderstaande informatie goed door.

Eigen risico

Bij schade wordt een eigen risico van €100,- in rekening gebracht.

Volg onderstaande instructies nauwkeurig op:

  1. De iPad dient altijd voorzien te zijn van de beschermhoes;
    iPad's zonder de bijgeleverde beschermhoes worden niet in behandeling genomen. Schade aan hoes, lader of laadkabel vallen niet onder de garantie
  2. Zorg zelf voor een back-up van alles wat u wilt bewaren. Het kan zijn dat u de iPad na een reparatie leeg terugkrijgt of dat de iPad wordt vervangen. Als uw iPad eenmaal is ingeleverd voor reparatie kan er geen back-up meer worden gemaakt.
  3. De iPad moet verwijderd worden uit de iCloud, dat gaat als volgt:
    - Ga naar www.icloud.com
    - Log in met het Apple ID
    - Klik op 'zoek iPhone'
    - Klik op 'alle apparaten' en selecteer de iPad die voor reparatie is ingediend
    - Klik op 'wis iPad' en voer het Apple ID-wachtwoord in. Voer geen telefoonnummer of bericht in, aangezien het apparaat niet verloren is.
    - Klik op 'verwijder uit account' als het apparaat is gewist
    Hier kunt een filmpje bekijken waarin de bovenstaande stappen worden uitgevoerd
  4. Ga naar naar helpdesk.primenius.nl en meld uw probleem of vraag
    Heeft u een probleem of een vraag? Klik dan hier om naar de Helpdesk te gaan.

Zodra u een melding heeft gemaakt ontvangt u een bevestigingsmail en wordt uw melding in behandeling genomen door ons supportteam.

Meer informatie

In de volgende documenten vindt u meer informatie:

Contact

We vragen u vriendelijk eerst deze webpagina nauwkeurig door te lezen.

Als u na het lezen van deze webpagina nog een vraag heeft of hulp nodig heeft dan kunt u op de volgende manieren contact opnemen: 

 

 

Snel contact?

Klik hier voor meer informatie